Kurallar Yanlış Olduğunda…

0
122

Kurallar bu konuda çok açık görünüyor. Oyuncuların filenin altına girmesine ve rakibin oyununa müdahale etmesine izin verilmez. Aşağıdaki durum en son FIVB Dünya Kulüp Şampiyonasında gerçekleşti.

Video incelemesi üzerine bir pozisyonun hata olduğu çağrısı yapıldı. Yani, oyuncu aslında rakibinin oyununa müdahale etti. Maçtan sonra yapılan incelemede, hakemin pozisyonu yanlış gördüğü anlaşıldı. Oyuncu rakibinin oyununa müdahale etmemişti, çünkü rakip topla oynama eyleminde değildi. Gerçekten de ilgili yorum, eğer rakip topla oynama eyleminde değilse bir rakiple temas etmenin bile bir hata olmadığını iddia eder.

Voleybolda, her oyuncu topa dokunmasa bile her zaman hareket halinde. Yukarıdaki eylemde, ağ altındaki oyuncu rakibe sadece bir kez değil, iki kez müdahale ediyor.

Birincisi, gözler ilgili yerden uzaklaşır uzaklaşmaz blok oyuncusuna müdahale edilmişti. Filenin altındaki oyuncunun müdahalesine rağmen rakip topla oynamaya uygun şekilde hazırlanıyordu.

İkincisi, engelleyicinin hareket özgürlüğü tehlikeye atılmıştır. Rakibinin altında veya ayaklarının yakınındayken, sahanın kendi tarafında serbest dolaşımı yoktur. Gerçekten de, engelleyici aşağıya bakmasaydı, yüksek bir topu engellemeye hazırlanma hareketini gerçekleştirebilirdi. Oyuncunun üzerine düşmüş olsaydı, yoruma göre hala bir hata olmazdı.

Oyuna müdahale etmenin yanı sıra, yaralanmaya yol açabilecek tehlikeli bir durum yarattı. Engelleyici rakip oyuncunun teri üzerinde kaymış ve bileğini burkmuş olsaydı, yoruma göre hala bir hata olmazdı. Kendi takımımdan kendi eylemlerimizle terlemek oyunun makul bir parçasıdır. Rakibin terlemesi, rakip sahadaki oyuna açıkça müdahale ediyor.

Bazen kurallar yanlıştır. Veya oyunun gerçekte oynanış biçimiyle tutarsız olacak şekilde yorumlanırlar.

https://www.google.com/search?q=When+The+%E2%80%98Rules%E2%80%99+Are+Wrong

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here