Genel HaberlerManşet

Tunç Afşar şimdi de Espor’a bulaştı

Türkiye’nin ilk FIVB li­sanslı menajerlik şirketi Shining Stars’ın kurucusu Tunç Afşar’ı voleybol camiamız yakından tanır.  Ama son zamanlarda Tunç Afşar bildiğimiz, tanıdığım mecraların dışında Elektronik spora (Espor) da el attı.

Öncelikle Espor nedir ona bir göz atalım:
Elektronik spor, organize video oyunu yarışmalarına verilen isim. Oyunlar, genellikle profesyonel oyuncular arasında profesyonel organizasyonlar ile düzenlendiğinde bu ismi alır. Elektronik sporlarda en çok rastlanan oyun türleri strateji oyunları, dövüş oyunları, birinci şahıs nişancı oyunları ve spor oyunlarıdır.

Coronavirüs sebebiyle yaşadığımız bu tecritli günlerde kendisi ile bir söyleşi yaparak, yabancı olduğumuz Espor hakkında bilgiler edindik.

Buyurun işte Elektronik spor ve Tunç Afşar.

Tunç Afşar Espor’a nasıl bulaştı?
Bir arkadaşım va­sıtasıyla yaklaşık 2 yıl evvel espor ile tanıştım ve ortağım Tayfun Gerdan ile kendimizi espor ekosisteminin içinde bulduk. Esporun bir şekilde içinde olmak istedik ama neresinde olmak istedik, önce onu düşündük. Kendimize en uygun olan medya kısmını gördük ve Playerbros ortaya çıktı.

Peki, Playerbros’un farkları neler?
Esporun NTV’si olma amacıyla yola çıktık. Güvenilirlik ve tarafsız­lık her zaman için olmazsa olmazımız oldu, olmaya devam edecek. Tıklanma ya da izleyici sayısı arttırma amacı gütmedik. Özellikle YouTube kanalımız Türk espor tarihine arşiv olacak videolara sa­hip. Hiç bir zaman izlenme sayısı kaygımız olmadı, kaliteden ödün vermedik. Kanalımızda ki videolar bugüne kadar 30 milyondan fazla izlendi. Demek ki bir şeyleri başarmışız. Esporu hiç bilme­yen biri YouTube kanalımızı ziyaret ettiği zaman espor hakkında yeterli derecede bilgi sahibi olabiliyor. Takipçilerimize sektördeki önemli isimlerle röportajlar, oyunların püf noktaları, etkinlikler­den görüntüler gibi pek çok içerik sunuyoruz.

Playerbros.com’in içeğinden biraz bahseder misiniz?
Şu an Türkiye’de önde gelen ligler Zula, League of Legends ve Wolfteam, bunları FIFA takip ediyor. Pubg ve CSGO turnuvaların­da çok ciddi kitlere hitap ediyor. Playerbros olarak bu liglerle ilgili en güncel haberleri, en güncel bilgileri, maç sonu röportajlarını takipçilerimize sunuyoruz. Türkiye’den ve dünyadan en önemli espor haberleri, istatistiki bilgiler sitemizde mevcut. Ayrıca You­Tuber’lar ve Twitch yayıncıları ile ilgili haberleri de sitemizde bu­labilirsiniz. Yeni yılda sektörün paydaşlarını yakından ilgilendiren farklı konseptlerde içeriklere de başlayacağız.

Türkiye’de espora ilginin çok olduğunu biliyorduk ama işin içine girince bunu daha net gördük. Kısa sürede eriştiğimiz rakamlar emin olun bizleri de çok şaşırttı. YouTube kanalımız yaklaşık 120 bin aboneye ulaştı ve bunların tamamı organik, hazırladığımız bir video içerik 3.2 milyon kez fazla izlendi, sitemizi günlük 35bin kişi ziyaret etti ki bu bir stadyum dolusu genç demek.

Bu yeni mecrada markaların Espora ilgi durumu ne düzeyde?
Dünyada ki markalar esporun büyüsünü çok­tan keşfetti. Ülkemizde her konuda olduğu gibi esporda da keşif ağır sürüyor. Bir marka ile gö­rüştüğünüz zaman ilk soru “evet esporu duydum ama bide siz anlatır mısınız. Espor nedir?” oluyor. Ama şu bir gerçek ki espor ile büyüyen şuan ki nesil profesyonel hayata geçince bu ivme çok artacaktır. Reklam ve sponsorluklar konusunda esporun çok ya­kında futbol ve basketbol gibi branşların önüne geçeceğini düşü­nüyorum. Hitap ettiğimiz kitle 13-28 yaş arası. Sizde biliyorsunuz ki ilk tanıştığınız markanın yeri hayatınızda her zaman farklıdır. Bu yüzden Audi, Mercedes, Redbull, Pepsi, Ruffles, adidas, Puma, Nike ve daha birçok marka kitleyi genç yaştan yakalamak istiyor ve bu yüzdende espora ciddi destekler veriyorlar. Globalde espora destek veren bu markalar mutlaka yakın bir gelecekte de ülkemizde espora gireceklerdir.

Türkiye’de esporun geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Daha evvel de belirttiğim gibi ülkemizde ki espor ekosistemi her geçen gün daha da büyü­yor. Özellikle Espor Federasyonu (TESFED) ku­rulduktan sonra işler daha ciddi bir şekilde ya­pılmaya başlandı. Başkan Alper Afşin Özdemir esporun içinde gelen ve esporu çok iyi bilen bir başkan. Yaptığı ulusal ve uluslararası çalışmalar ile Türk esporunu yukarıya taşıyor. Supermassive ve Royal Youth gibi şahıs takımlarının Türk esporuna kattıkları değer takdire şa­yan. 3 büyükler dediğimiz Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş’ta işin içinde olunca seviye yükseliyor. İstanbul Wildcats ve Mod­zesports’da bu ekosistem için önemli espor kulüpleri.

Peki bir de güncel bir soru soralım. Coronavirüs süreci Esporu nasıl etkiledi?
Bu konuda ‘Next in Game’ de bu konuda bir araştırma yaptı ve sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. ‘Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri’ başlıklı rapora göre 9 Mart’tan bu yana oyunlara harcanan para bir önceki yıla göre yüzde 60 arttı. En büyük dağıtım ağı olan Steam’deki verilere göre, krizin başladığı martta yükselişe geçen oyuncu sayısı, ay ortasında 20 milyonun üzerine çıktı. 29 Mart’ta da 23 milyon 434 bin 674 oyuncu ile tüm zamanların rekoru kırıldı. Martın son 2 haftasında canlı yayın platformu Twitch üzerinde Türk yayıncılarının ürettiği oyun içerikleri arasında en çok tüketilen 10 oyundan 6 tanesi E-spor oyunu.

 

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu