Pasör Eğitimi

0
49

Voleybol kolejindeki işe alım kitap projesi ortağım Matt, bloguna bir soru sordu. Bir okuyucu, oyuncuların setlerinde daha fazla mesafe almalarına yardımcı olup olmadıklarını sordu.Bu, el pozisyonu ve ağırlık transferi ile ilgili önceki pasör antrenmanlarından ikisine bağlanıyor. Matt şu yorumu yapıyor:

“Kontrollü mesafe ayarının anahtarı hızlı ellerdir. El hareketiniz ne kadar hızlı olursa, hedef çizginiz o kadar doğru olur ve top o kadar uzağa uçar. Uzaklık için bacak itmeye dayanan yavaş eller uzunluk ve çizgi bakımından çok tutarsızdır. Pasörün topa yumruk atmasını değil, mümkün olduğunca çabuk elinden almasını istiyorsun. ”

Oliver’ın elimdeki pozisyon yazısındaki yorumunu okuduysanız, büyük eklemlerin hareketini en aza indirmenin tutarlılığa yardımcı olduğu gözlemini yaptığını bileceksiniz. Büyük eklemler asenkron hareket potansiyeline sahiptir (uzuvların düzensiz uzamasını okuyun). Bu, Matt’in bacağın itilmesine güvenmenin tutarsız setler yarattığı yönündeki gözlemiyle tam olarak uyumludur. Bacak itmek yerine ağırlık transferi yapmamın bir nedeni bu.

Elbette, tüm oyuncular sadece hızlı elleri kullanarak etkili bir şekilde ayarlayamaz. Fiziksel araçlardan yoksundurlar. Bazıları için bu bir büyüme meselesidir. Diğerleri için bu bir eğitim meselesidir.

Fiziksel olarak zayıf bir pasör ile eklem sırasını gücün yeterli olduğu noktaya taşımak mantıklıdır. Yani bilekler tek başına işi yapamazsa, dirsekleri içeri getirin. Yeterli ayar mesafesini elde etmek için pasörün kollarını gerektiği kadar bükmesini sağlayın. Ardından tutarlılık uğruna iyi bir takip sürecine odaklanın (süpermen). Oyuncunun bileklerinde güçlendikçe, giderek daha yüksek bir temas noktası kullanmalarını sağlayın. Bu daha az dirsek tutulumu anlamına gelir.

Oyuncu dirsek uzatmasını kullanarak topu dışarıya hala itemiyorsa, vücudu oyuna getirmeye başlamalıyız. Yine, bu mümkün olduğunca sınırlı bir şekilde yapılmalıdır. Aksi takdirde, oyuncuların topun içinden atlaması veya topu sahada itmeye çalışırken kıçlarını geriye doğru sallaması gibi şeylerle sonuçlanırsınız.

İdeal olarak, bir pasörün gövdesi, onları yerleştirme becerisini gerçekleştirecek konuma getiren araçtır. Mümkünse gerçek set yürütmesine dahil etmemeyi tercih ederiz. Bileklerde / dirseklerde olduğu gibi, oyuncuyu mümkün olan en kısa sürede vücuttan uzaklaştırmak için düşünmelisiniz, çünkü gücü daha da yükselir.

Hiç şüphe duymadığımız gibi, oyuncuları kötü alışkanlıklardan ve kötü tekniklerden kırmak gerçekten zor. Ayarlayıcılarınızın alt vücut öğelerini kullanarak harcadıkları zamanı sınırlayabildiğiniz ölçüde, setlerinde daha fazla mesafe almak için uzun vadede kullanmamalarını tercih ederiz, siz kendiniz (veya bir sonraki koçu) için hayatı kolaylaştırırsınız.

 

JOHN FORMAN

 

Setter Training: Pushing the ball out

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here